husniyahbazlaa. Powered by Blogger.

belum tibakah waktunya bagi orang-orang yang beriman untuk secara khusyuk mengingat Allah dan mematuhi kebenaran yang telah diwahyukan (kepada mereka) dan janganlah mereka( berlaku) seperti orang-orang yang telah menerima kitab sebelum itu, kemudian mereka melalui masa yang panjang sehingga hati mereka keras. dan banyak di antara mereka menjadi orang-orang fasik [ QS 57 :16]

sentap

>> Thursday, March 21, 2013



Aku terkesima di suatu petang.
info dari ukht Aisyah agak menggemparkan..

melaporkan kematian seorang ikhwah.

meskipun aku tidak pernah mendapat taujihat dari beliau,
tak pernah bersua..

aku ada satu perkara yang menyentap jiwa.

amal apakah yang dilakukannya sehinggakan dia menjadi selebriti waktu syahidnya?

aku terdiam. 

mencari dan mencari kisah sebenarnya.

dan akhirnya jiwa aku menangis.

kerana aku malu melihat dia sangat all out untuk jalan ini.

dia mewaqafkan dirinya untuk Allah.

dunia ini telah menjadi saksi atas syahadahnya.

merata-rata saksinya juga menyatakan mereka menjadi saksi kepada ikhwah ini.

Allah.

aku terkesima.

aku yang banyak mengeluh dengan dunia yang menghimpit. atas alasan, cikgu itu sibuk.

walhal ikhwah tersebut juga adalah guru.

pelempang,pang.pang.

Nanges.

Allah, kuatkanlah kami, kuatkanlah kami untuk terus melaju menegakkan syahadatul haq ini.


tiada alasan untuk lemah.

Kata seorang akhwat sebelum mendapat berita kematian ikhwah tersebut,

"Syuhada itu adalah mereka yang telah meninggalkan dunia tanpa berkeinginan pada dunia itu lagi. Cita-citanya hanya redha Allah."



alfatihah buat umar alfarouq deeandtee,
akh Iman Syafiq bin Abdul Rahman.


semoga aku juga dapat pergi di saat dunia mampu menjadi saksi atas syahadah ini


husniyahbazlaa
-aku yang mengimpi syahid.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP