husniyahbazlaa. Powered by Blogger.

belum tibakah waktunya bagi orang-orang yang beriman untuk secara khusyuk mengingat Allah dan mematuhi kebenaran yang telah diwahyukan (kepada mereka) dan janganlah mereka( berlaku) seperti orang-orang yang telah menerima kitab sebelum itu, kemudian mereka melalui masa yang panjang sehingga hati mereka keras. dan banyak di antara mereka menjadi orang-orang fasik [ QS 57 :16]

yang teristimewa

>> Monday, June 11, 2012

tak seperti bintang dilangit
tak seperti indah pelangi

kerana diriku bukan lah mereka
ku apa adanya

wajahku dah memang begini
sikapku jelas tak sempurna

ku akui ku bukanlah mereka
ku apa adanya

menjadi diriku dengan segala kekurangan
menjadi diriku atas kelebihanku

terimalah aku seperti apa adanya
aku hanya insan biasa
tak mungkin sempurna

tetap ku bangga atas apa yang ku punya

setiap waktu yang ku nikmati
anugerah hidup yang ku miliki

-menjadi diriku, edocoustic-
ini lagu kami


assalamualaikum awak,

saya manusia biasa yang banyak buat silap dan lukai awak. saya tak hormati awak. saya kejam dengan awak. sedangkan awak selalu paham saya. saya kejam kan?

awak, dengan nama Allah saya sayang awak kerana Allah.

tapi saya ego, saya tak buktikan pun yang saya betol-betol sayang awak kerana Allah.

awak, saya nak kita sama-sama masuk syurga. sama-sama menuju Dia. 

maaf. maaf. maaf. 
maaf buat awak risau. 
maaf buat awak tension. 
maaf buat awak pening.
maaf buat awak geram.
maaf buat awak rasa awak sensorang.
maaf buat awak rasa awak tak berguna.
maafbuat awak sedih.
maaf atas segalanya.


ya Allah, ikatan kami ini telah Engkau cantumkan. telah Engkau ikat rapi. maka, janganlah kau renggangkan, janganlah Engkau putuskan. 
ya Allah, jauhkan kami dari mendengar bisikan syaitonirojim yang membuat kami menjauh dan bermasam muka sedangkan ukhuwahfillah itu nikmat besar buat kami di jalan dakwah dan tarbiyah ini.
ya Allah, peliharalah kami dari bencana, musibah dan akhlak mazmumah yang tak sepatutnya ada dalam diri kami sebagai pejuang agamaMu.

ya Allah, kami ini berkasih sayang kerana kamu, maka tulus ikhlaskanlah hati kami, redhakanlah hubungan kami. ikatlah ia dengan simpulan akidah yang mati.

Amin.


wahai dunia, saksikanlah cinta kami.


0 comments:

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP